اسپرینت چیست و چگونه مدیریت می شود؟
اجرای نرم افزار کار به سرعت و به طور مرتب، یک اصل اساسی توسعه سریع است. این کار با استفاده از رویکرد تکراری و تکاملی انجام شده است که تیم های توسعه را قادر می سازد تا در چرخه های کوتاه و قابل تکرار کار کنند و تکه های کوچکی از قابلیت های جدید را ارائه دهند.
در حالی که چابک خودش مجموعه ای از ارزش ها و اصول هدایتگر است، تبدیل به یک اصطلاح کلیدی برای روش های مختلف توسعه نرم افزار شده است، از جمله اسکرام، کانبان و ایکس پی. این روشها یکسان است، اما در فرایندها، شیوه ها و اصطلاحاتشان متفاوت است.
اسکرام روش متداول ترین روش اجایل است. این یک چارچوب انطباقی را فراهم می کند که تیم های محصول را قادر می سازد ارزش مشتری و کسب و کار را در یک دوره مکرر به ارمغان بیاورد. چهار جلسه کلیدی یا "مراسم" وجود دارد که روند را اداره می کند. این جلسات برنامه ریزی با سرعت بالا، رومه ان دریایی، جلسه بررسی Sprint و گذشته نگر دوقلو است.
یک sprint چیست؟
در هرج و مرج، یک sprint یک تکرار ثابت طول کار است که معمولا بین یک تا چهار هفته طول می کشد. در طول این جعبه زمان تیم تدوین و تست مجموعه ای از مشخصه های عملکردی را با هدف تکمیل افزایش کارایی قابل استفاده و بالقوه قابل انتقال می کند.
به عنوان یک مدیر محصول، اگر تیم توسعه شما در تلاش برای تبدیل شدن به چابک تر و تمایل به تمرین است، مفید است که بدانید چگونه یک Sprint به طور معمول مدیریت می شود. این کار به شما کمک می کند به طور موثر با تیم کار کنید تا قابلیت هایی را که مشتریان واقعا می خواهند، ارائه دهند.
چه کسی مدیریت می کند؟
فرآیند اسکرام سه نقش کلیدی در برنامه ریزی و اجرای Sprint را تعریف می کند.
مالک محصول
مسئولیت حداکثر کردن ارزش کار تکمیل شده توسط تیم توسعه است. صاحب محصول اولویت بندی پس انداز، داستان های کاربر را تعریف می کند و تنها عضو تیمی است که توانایی پذیرش داستان ها را دارد.
اسکرام مستر
مسئولیت حصول اطمینان از فرآیند، زیر اصول و ارزشهای مداوم است. اسکرام مستر در خدمت تسهیل کننده و مربی است که موانع را از بین می برد، یک محیط کار موثر ایجاد می کند و تیم را از وقفه های خارج از تیم محافظت می کند.
تیم Scrum
مسئول اجرای کار. تیم Scrum به عنوان یک تیم مدیریت خود عمل می کند که شامل تمام نقش هایی است که مورد نیاز برای تکمیل کار، از جمله معماران، طراحان، توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان است.
در برخی از سازمان ها، مدیر محصول، نقش مالک مالک را بر عهده دارد، در حالی که در دیگران دو نقش جداگانه ای دارند. در این وضعیت، نقش ها اغلب با مسئولیت های درونی و بیرونی متمایز می شوند. مدیر محصول با درک کامل مشتریان، رقبا و نیروهای بازار به موفقیت محصول دست می یابد. صاحب محصول شخصی است برای تیم های داخلی - به ویژه مهندسی.
چگونه یک Sprint برنامه ریزی شده است؟
هر اسکریپت با یک جلسه برنامه ریزی آغاز می شود. هدف جلسه برای صاحب محصول، اسکرام مستر و تیم توسعه برای توافق بر روی مجموعه ای از اقلام موجود در محصول است که در طول sprint تکمیل خواهد شد.
قبل از جلسه برنامه ریزی، صاحبان محصول اطمینان حاصل می کنند که عقب افتاده ها مرتبا مرتفع شده و اولویت بندی شده اند. این یک فرصت خوب برای مدیر محصول برای کار با مالک محصول برای بررسی نقشه راه و بحث در مورد اولویت است.
درباره این سایت